אתר התיירות המוביל לציבור החרדי והדתי

יעוץ אישי חינם

072-3223000
3 יוני 2018 מאת טלחופש

איך מתכננים את ההוצאות נכון כדי שנוכל לצאת לחופשה?

בעזרת ניהול נכון של תקציב משפחתי תדעו כמה כסף להקצות לטובת החופשה השנתית. בנוסף, זו הזדמנות מעולה לבחון את שאר ההוצאות ולבצע את ההתאמות הנדרשות. הנה כל הפרטים:

לפי נתונים רשמיים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, ההוצאה החודשית הממוצעת לתצרוכת של משקי בית בישראל עומדת על 16 אלף ש"ח, כאשר משקי בית עם ילדים מוציאים בממוצע פי 1.4 ממשקי בית ללא ילדים. בתוך כך, ההוצאה השנתית על חופשות נעה בסביבות 7-14 אלף ש"ח וגם היא עולה יחד עם הגידול הטבעי במשק הבית.

העניין הוא שחופשה היא כבר מזמן לא פריבילגיה לעשירים בלבד. בשנת 2017 לבדה יצאו מהארץ מעל 3.5 מיליון ישראלים, מהם 1.4 מיליון יצאו פעמיים או יותר. זו עלייה של 15% לעומת שנים קודמות והערכות מקצועיות גורסות שבשנת 2018 יישברו שיאים נוספים. במקביל, גם אתרי התיירות, הבילויים והחופשות בישראל זוכים להצלחה ולכל אורך השנה ניתן לראות תורים וביקוש גבוה.

כך תדעו מה תקציב החופשה שלכם

השאלה היא כיצד הרצון המובן מאליו לצאת לחופש מסתדר עם הניסיון לשמור על מסגרת התקציב, והתשובה היא תכנון נכון של ההוצאות. בראש ובראשונה, מומלץ להתייחס להכנסות ולהוצאות של כל משק הבית כאשר מתכננים את החופשה ולא רק להכנסות וההוצאות של אחד מבני הזוג. שנית, כדאי להיעזר בדוחות שמגיעים מהבנק, מחברות כרטיסי האשראי ומחברות הביטוח. זה יעניק תמונה אמינה של סל ההכנסות יאפשר לקבוע את רף ההוצאות הרלוונטי.

אחרי שתדעו כמה כסף נכנס לבנק עכשיו ואיזה סכומים עומדים להגיע בעתיד, יהיה לכם קל יותר לבנות תקציב הוצאות פנאי ובילויים. הפרידו בין פעילויות שנערכות בשגרה ובהן מופעי תרבות וספורט, מנוי לבריכה, בילויים ומסעדות לבין חופשות וטיולים והתייחסו באופן ספציפי לעלות הנסיעה והשהייה.

הפרטים הקטנים שמשפיעים עליכם בגדול

אחת הבעיות הנפוצות בתכנון הוצאות נכון לקראת יציאה לחופשה היא התעלמות מהפרטים הקטנים. על פניו אולי נדמה שאת רוב הכסף תוציאו על טיסה ולינה, בעוד בפועל התקציב מורכב מהוצאות וקניות בחופשה עצמה ומביטוח נסיעות לחו"ל. בנוסף, יש משמעות כספית לאובדן ימי עבודה וגם את זה צריך להכניס לתקציב המשוער. רק אם תתייחסו לכל הפרטים הקטנים תבינו את ההבדל הגדול ותוכלו לעמוד במסגרת התקציב שהגדרתם.

מלבד האמור לעיל, יציאה לחופשה היא הזדמנות מעולה לבדוק ממה מורכבות שאר ההוצאות של בני המשפחה. אולי תגלו שיש מקום להזין נתונים חדשים אל תוך מחשבון משכנתא ולשקול מיחזור, או שתמצאו החזרי הלוואות וחובות שכלל לא הייתם מודעים אליהם. הטיפ בהקשר הזה הוא לבנות תקציב שכולל הוצאות מגורים, הוצאות מחיה וקניות שוטפות והוצאות נסיעה ורכב ולהשתמש רק במה שכסף שנשאר פנוי כדי לתכנן חופשה בארץ או בחו"ל.



כתיבת תגובה

החופשה שלי

להוספת פריטים לתוכניה, לחץ על הסמל: המופיע לצד העסק.

שלח את התכניה במייל

שלח את התכניה במייל