אתר התיירות המוביל לציבור החרדי והדתי

יעוץ אישי חינם

072-3223000
12 אפריל 2017 מאת אבי פרידמן

טיולים בחינם במרכז

כולנו בחרדה מטיפוס על הקירות של הילדים בימי חול המועד, אך העלויות הגבוהות של החג מונעות מאתנו לצאת לאתרים שעלות הכניסה שלהם משתווה לעיתים לעלות של כמה סעודות חג.
קיבצנו עבורכם תושבי המרכז כמה אטרקציות חינמיות באזורכם כדי שגם שינוע השבט אל האתרים יעלה כמה שפחות.
בצפון מערב חדרה ממוקמת תחנת הכוח "אורות רבין". במקום אולם תצוגה חדש ויפהפה שמתמקד בבעלי המקצוע שמאחורי התעשייה. אורות רבין היא התחנה הגדולה בישראל המפיקה חשמל והיא פועלת על ידי שריפת פחם, בימים אלה מועברת התחנה להפעלה באמצעות גז טבעי.
תחנת הכוח מוכרת לנו מהארובות המתנשאות לגובה רב ומזוהות עם התחנה, ביקור בה יכול לרתק את הילדים, בדרך כלל המקום פתוח רק לקבוצות ובתיאום מראש אך בחגים נפתח המקום גם לביקור יחידים.
תחנת הכוח ממוקמת על חוף הים, ומי הים משמשים את התחנה לקירור המערכות, בקיצור חבל שנעשה לכם ספוילרים על המקום, צאו לשם עם הילדים ותתרשמו מסרטון מושקע ובנוסף יוצאים המבקרים לסיור ממונע אל מזח פריקת הפחם הנטוש, שפולש אל הים ואורכו כשני קילומטרים. ונסיעה דרך מאגרי הפחם הענקיים.
מומלץ לבדוק מראש בטלפון מה הם שעות הפתיחה.
אתר מומלץ נוסף וחינמי באזור המרכז הוא מוזיאון הרכב של אגד בחולון, המוזיאון ממוקם מול בית העלמין בחולון. במקום תמצאו למעלה משישים דגמים של אוטובוסים ששימשו את אגד מאז הקמתה, במוזיאון תפגשו גם את האוטובוס המפורסם של חברת פורד ששירת את החברה בשנותיה הראשונות של המדינה והסבתות שלנו היו מכנות אותו ה'טאפלע' (סיר באידיש), בנוסף תפגשו במוזיאון כלי רכב ישנים של החברות סוסיתא, סימקה ופולקסווגן.
אגד הציבה במקום גם גל-עד לכמה אוטובוסים שנפגעו בפיגועי טרור במשך השנים, בהם אוטובוס הדמים מכביש החוף, שנחטף ופוצץ ב-1978.
האתר מומלץ ויעניין את הילדים והמבוגרים חובבי הרכב כאחד.

אתר מומלץ נוסף וחינמי הוא מפעל 'נשר' המייצר את המלט ברמלה המפעל מוכר לנו משלל אורותיו הנראים למרחוק בלילה, במפעל מייצרים את מרבית תצרוכת המלט של ישראל והמפעל הקים מרכז מבקרים מושקע ומעניין.
במרכז המבקרים מוצג סיפור הקמת המדינה מנקודת המבט המוצקה של המלט.
בלב מבנה מרכז המבקרים עוצב כבשן ענק – צינור שהמבקרים צועדים בתוכו.
בסיור במפעל הענק אפשר להתרשם מהמסוע המוביל את חומרי הגלם, אולם הייצור, הכבשנים, תחנות המלט ובית האריזה. בחגים הכניסה למפעל היא בחינם אך מומלץ לתאם ולבדוק טלפונית מראש.
אתר נוסף ונחמד לביקור עם הילדים הוא חוות "חפציבה" מדובר בחווה חקלאית, שהוקמה על גדת נחל חדרה ב-1890, בשטח שנקנה על ידי גואל האדמות יהושע חנקין.
במהלך השנים נטעו בה מאות דונמים של פרדסים ונבנו בתי פועלים אך בתקופת מלחמת העולם הראשונה נחרב המקום בשל מכות ברק וארבה.
לאחר עשרות שנים חברת חשמל, קנתה את השטח ושיקמה את החווה כחלק מפרויקט רחב של בניית מוזיאון ומרכז הדרכה של החברה במקום.
כיום, שוקם באתר החווה שער רחוב הפועלים, גבעת התצפית, בית מנהל החווה, אמת המים, בית המשאבות שהפך למוזיאון, שבעה בתי הפועלים, ובריכת השקיה ששימשה את הפרדסים שהיו כאן פעם.
המקום פתוח לקהל הרחב בכל ימות השבוע עד רדת החשיכה ומומלץ להתעדכן בטלפון עם ההנהלה
איך מגיעים: על כביש מספר 4, כ-900 מטר דרומית לצומת נחל חדרה, פונים מערבה לכיוון שכונת חפציבה בחדרה. במזלג מיד, פונים ימינה ואחר כך ימינה פעם נוספת אל שער החווה.



כתיבת תגובה

החופשה שלי

להוספת פריטים לתוכניה, לחץ על הסמל: המופיע לצד העסק.

שלח את התכניה במייל

שלח את התכניה במייל