אתר התיירות המוביל לציבור החרדי והדתי

יעוץ אישי חינם

072-3223000
11 מאי 2017 מאת אבי פרידמן

מדריך למבוטח: 10 עובדות חשובות על ביטוחי הנסיעות החדשים לחו"ל

1. ביטוח נסיעות הוא אומנם לא בגדר חובה בחוק עבור כל מי שעוזב את הארץ, אבל אחרי שתשמעו סיפור אחד או שניים על אנשים שנפצעו או חלילה נפטרו בחו"ל ולא היה להם ביטוח תבינו שהוא כן בגדר חובה. ההוצאות הרפואיות בחו"ל יכולות להגיע למאות אלפי שקלים ואף אחד לא רוצה לקחת את הסיכון הזה.

2. המחירים של ביטוחי הנסיעות לחו"ל הם כשני דולרים ליום לביטוח הבסיסי כאשר ניתן להרחיב את הביטוח לנשים בהריון, אנשים בעלי מחלה קיימת ועבור מבוגרים. כל הרחבה כמובן תעלה את המחיר של הביטוח.

3. ביטוח הנסיעות לחו"ל לא כולל רק מקרים רפואיים רגילים אלא גם מקרים שבהם נדרש אשפוז ממושך, אובדן ציוד יקר ערך, ביטול נסיעה ועוד.

4. רוב חברות הביטוח מאפשרות לכם לעשות את הביטוח דרך אתר האינטרנט ללא המתנה לנציג וללא עיכובים מיותרים. כדי לעשות ביטוח נסיעות של הפניקס אתם יכולים למלא פרטים אפילו דרך הסמארטפון שלכם בכמה לחיצות כפתור וממש מספר דקות לפני העלייה למטוס לעשות לעצמכם ביטוח.

5. מומלץ מאוד לקחת אתכם העתק של הפוליסה לחו"ל כדי שאם תקלעו לסיטואציה שבה אתם מאושפזים או לא ממש יכולים לדבר עקב הפציעה או המחלה החבר או בן המשפחה שנמצא אתכם יוכל למסור את פרטי הפוליסה ולעזור לכם. מומלץ אף להשאיר העתק של פרטי הפוליסה בארץ עם מישהו שאתם יכולים לסמוך עליו שברגע האמת יוכל לסייע גם מהארץ.

6. במקרה של פציעה יחסית קלה שבה אתם מקבלים טיפול בחו"ל עליכם לשמור את הקבלה כדי לקבל את ההחזר. ללא הקבלה לא תוכלו לקבל החזר כספי אפילו אם שלמתם סכום לא מבוטל, הקבלה היא למעשה ההוכחה הברורה שלכם לכך ששילמתם על הטיפול הרפואי.

7. במקרה גניבה או אובדן של ציוד בעל ערך תצטרכו להעביר לחברת הביטוח אישור מהמשטרה שאכן אתם דוברי אמת. נכון שתלונה במשטרה על אובדן טלפון חכם או מחשב נייד נשמעת כמו מעשה מיותר אבל כדי לקבל החזר מחברת הביטוח אתם חייבים מסמך כזה.

8. אתם יכולים להרחיב את הביטוח לפעילות של ספורט אתגרי או ספורט חורף. במידה ועסקתם באחד מהשניים ונפצעתם אך לא רכשתם הרחבה מראש לא תהיו זכאים לקבל החזר על הטיפול שקיבלתם.

9. חשוב לדעת כי במקרים של שימוש באלכוהול או צריכת סמים יכול מאוד להיות שלא תקבלו את ההחזר עבור הטיפול שקיבלתם. בדו"ח הרפואי יירשם האם אחד משני המרכיבים האלו נמצאו בדמכם ולכם עליכם לדעת זאת כדי שלא תופתעו כאשר תגישו את התביעה.

10. כאשר אתם עושים ביטוח נסיעות לחו"ל חשוב שתדעו שיש לכם מוקד חירום שחברת הביטוח מעמידה עבורכם 24 שעות ביממה. גם אם נפצעתם באמצע הלילה או בשבת אתם יכולים להתקשר למוקד ולקבל את הסיוע והמידע הנדרשים עבורכם כדי לטפל בבעיה.

צילום: shutterstock.



כתיבת תגובה

החופשה שלי

להוספת פריטים לתוכניה, לחץ על הסמל: המופיע לצד העסק.

שלח את התכניה במייל

שלח את התכניה במייל