אתר התיירות המוביל לציבור החרדי והדתי

יעוץ אישי חינם

072-3223000
9 פברואר 2014 מאת דניאל בן משה

מסעדת נויה – כשיוקרה, סטייל וסטייק מושלם נפגשים במרכז ירושלים * היינו שם

הפעם כתבנו המשוטט חיפש אחר מסעדת בשרים יוקרתית שלווה ורגועה בירושלים, ו…לא תאמינו, הוא מצא אחת כזו מושלמת במרכז העיר, עם הרבה סטייל ואווירה. והוא חזר כדי לספר לכם על זה:

שעת ערב קרירה בירושלים, אני מסתובב ברכב עם חימום מוגבר, מתכרבל בסוודר עבה ומחפש מסעדה בשרית טובה, בכשרות מהדרין, במרכז העיר ירושלים. מסעדה קרובה לרחוב יפו, לממילא, לכיכר ספרא, בעלת גישה נוחה מכל מקום שתבחר. והכי חשוב, מסעדה משובחת עם בשרים איכותיים. נשמח גם שזו תהיה מסעדה עם סטייל, מקום שנעים ונוח לשבת בו, להעביר ערב נעים ואיכותי.

אם אתם ירושלמים, אתם מכירים את הסיטואציה: אתה יכול להסתובב שעות סיבובים על גבי סיבובים, לא רק בחיפוש אחר חניה, אלא גם אחרי מסעדה טובה כשרה למהדרין. החלטתי לקצר הליכים, הרמתי טלפונים לכמה חברים וביקשתי מהם מידע והמלצות על מסעדת בשרים יוקרתית למהדרין בירושלים. מסעדה עם סטייק אנטריקוט משובח, נקי. משהו טוב. הדקות חולפות, החברים שוברים את הראש במחשבה אחר מסעדה טובה במיוחד, מעלים כל מיני שמות לא מוצלחים במיוחד, והרכב נוסע… לפחות יש חימום ברכב, בחוץ כפור.

שניים מתוך השלושה שהתקשרתי הגיעו יחדיו להמלצה סופית: "לך על מסעדת 'נויה', לא תתחרט. זה בדיוק מה שאתה מחפש, מסעדה מושלמת ומפנקת", הבטיחו.

וכך, למרבה ההפתעה, במרכזה של העיר ירושלים מצאתי מסעדת בשרים משובחת במיוחד. החניתי את הרכב במדרכה הסמוכה, וכבר בכניסה למסעדה ראיתי שמדובר במסעדה כלבבי, עם כל הסטייל, היוקרה והפינוק, עם הפרטיות והשקט, אתה לא יושב ומרגיש בתוך המולת סועדים.

בגלריה למעלה נערך אירוע שקט וסולידי, אולי סעודת בר מצווה לאמריקאים שחזרו כעת מתפילה בכותל המערבי. הרבה תיירים עושים זאת בשעת צהרים, כך הוברר לי. בחרנו בפינה בקומת הכניסה, למרות שגם בקומת הגלריה היו עוד פינות ישיבה לבחירה.

התיישבנו ואין מה לומר, מיד מרגישים את הנוחות והיוקרה, את הנקיות של המקום. ישנם פריטים שהמציאות משדרת לך באופן מיידי.

קיבלנו תפריטים שכללו גם ארוחת ערב עסקית, שזה בהחלט תפריט שווה לזוגות שרוצים ליהנות במסעדה יוקרתית ולא לאבד את הכיס.

המגוון העשיר והרחב כל כך של המנות סחרר אותנו לרגע. כבר משלב המנות הראשונות נתקלנו בשפע של הצעות: מנת שווארמה מיוחדת המוגשת כמילוי בחציל ענק, סלט פטריות חם עם נתחי עוף, כבד מתקתק וערב במיוחד. לא שהצלחנו לאכול ולהכיל את כל המנות, אבל מאחר שישבנו בסמיכות לדלפק הכניסה שמענו את התרשמותם של כל האנשים שבאו ויצאו, על המנות שבחרו ועל הטעם המיוחד עימו יצאו.

חייבים לציין גם את השירות המדהים, המלצרים/יות בשפע, האוכל מגיע בדיוק בזמן, בלי סחבת ובלי מהירות יתר. וההגשה, הו, זה כבר סיפור אחר לגמרי, הגשה כל כך יפה ומרהיבה.

הסטייקים יוצאים מהמטבח לעבר השולחנות, רק הניחוחות שעפים במסעדה המיוחדת הזו שווה כל רגע של ישיבה. וכך השעה חולפת, אתה יושב בנחת, המסעדה מלאה בסועדים אבל תחושת הפרטיות מנצחת. לרגע יצא השף מהמטבח ולא יכולנו שלא לעצור אותו ולהחמיא לו על התפריט. מנות בשרים ערבות ומרהיבות, הרטבים מושלמים, הנאה מושלמת לחיך.

במסגרת התפקיד החשוב באתר "טלחופש", יצא לנו לבקר בהרבה מסעדות, אבל "מסעדת נויה" תיחרט בזיכרוננו כמסעדת בשרים מצוינת במיוחד, עם בישול ומטעמים מושלמים, אסתטית ברמות שקשה לתאר, אבל עדיין, חכו-חכו לקינוחים הנדירים של "נויה".

את מלאכת בחירת הקינוח השארנו למלצרית, שבחרה עבורנו מהתפריט החדש מנת קינוח עם שם מצלצל במיוחד של "קרם טופי מצופה בשוקולד". כן, אנחנו יודעים, תמיד אתם בוחרים את הסופלה שוקולד, או ופל בלגי וקשה לכם לעשות שינויים ולבחור במנות קינוח שונות, לא הפעם. אחרי שתבחרו את ה"קרם טופי" הזה, אתם תשובו למסעדה רק בשביל לטעום את מנת הקינוח המושלמת הזו שוב. וגם את האנטריקוט, וגם את הכבד, וגם את הפירה והבטטה, והשווארמה, והסלט… בקיצור, ערב בילוי מושלם לחיך ולנפש.

אה, ואיך אפשר לשכוח, המנה אחרונה המשובחת הזו מוגשת גם היא בצורה מלכותית כמו שרק "נויה" יודעים להגיש, עם כוס תה אלגריי חם וטעים, בפרט שבחוץ קפוא להפליא… עם מטליות לחות שמגיעות כמו סוכריות ואחרי טבילה בצלוחית מים רותחים מתנפחות ברגע אחד ומונחות היישר על המצח הלוהט…

כבר הבנתם, אם אתם ירושלמים או נקלעתם לעיר, יש לכם מסעדה בשרית יוקרתית מאוד שתגרום לכם ליהנות ותעניק תמורה מלאה לכספכם. ואל תשכחו את ה"קרם טופי"…

למעבר לדף המסעדה לחצו כאן ← מסעדת נויה



2 תגובות

כתיבת תגובה

החופשה שלי

להוספת פריטים לתוכניה, לחץ על הסמל: המופיע לצד העסק.

שלח את התכניה במייל

שלח את התכניה במייל