אתר התיירות המוביל לציבור החרדי והדתי

יעוץ אישי חינם

072-3223000

הוראות הגעה

נקודת התחלה: נסיעה בכביש 77 מצומת ישי לכיוון צומת המוביל. במחלף זרזיר פונים לכיוון צפון-מערב, אל עבר הכפר כעביה והיישובים הבדואים. נוסעים עד לקצה כפר כעביה, חוצים את נחל ציפורי על גבי גשר, עוברים על יד בית העלמין ומגיעים לחניון שנמצא ליד מגרש כדורגל, שם מחנים.

נקודת סיום: יישוב ראס עלי – מגיעים מכביש מס' 70, על יד סימון ק"מ 49 יורדים לכיוון דרום-מזרח, בדרך המסומנת בכחול.

מהחניון יורדים חזרה רגלית, על יד הכביש, אל עבר הנחל אותו חצינו בנסיעה. כשמגיעים לנחל פונים מערבה עם השביל המסומן בסימון שבילים כחול.

לאחר כ- 600 מ' מגיעים אל עין יבקע. מי המעיין יבקע מתנקזים כיום אל בריכה שנבנתה כבר בתקופה הרומית ושופצה במהלך השנים. ניתן להיכנס אל הבריכה ולהשתכשך במימיה הקרירים.

1068107-5

מעין יבקע ממשיכים בהליכה על גדות הנחל, עם השביל המסומן בסימון כחול. בהמשך הדרך מגיעים למפגש שבילים עם שביל ישראל. חוצים את הנחל אל הגדה הצפונית, ופונים ימינה.

ממשיכים בשביל ישראל עוד כ- 200 מ' עד שמגיעים ל'טחנת הנזירים' – טחונת א רהיב. זוהי טחנת קמח ותיקה שפעלה במחצית המאה ה- 19, הטחנה הייתה שייכת לדרוזים שמכרו אותה למנזר הכרמליתים.

(לבעלי רכב אחד: מ'טחנת הנזירים' חוזרים חזרה באותה הדרך עד עין יבקע, ומשם ממשיכים בהליכה עם השביל המסומן בכחול, עד שמגיעים אל החניון שעל יד מגרש הכדורגל).

מהטחנה חוצים את נחל ציפורי על גבי גשר עד לגבעת עליל  על הגבעה נמצא יישוב קטן – ראס עלי, שם מסתיים המסלול.

• מיקום: גליל תחתון - צפון

אטרקציות באזור

כתיבת תגובה

החופשה שלי

להוספת פריטים לתוכניה, לחץ על הסמל: המופיע לצד העסק.