אתר התיירות המוביל לציבור החרדי והדתי

יעוץ אישי חינם

072-3223000
23 אפריל 2020 מאת אבי פרידמן

איך משווקים אטרקציות תיירותיות לקהל הדתי?

איך משווקים אטרקציות תיירותיות לקהל הדתי?
שיווק של אטרקציות תיירותיות בערוצים דיגיטליים שונים הוא משימה מורכבת, אשר מצריכה ידע רב, ניסיון, תשתית טכנולוגית מתאימה ולעיתים גם לא מעט מזל. כאשר מדובר בשיווק ממוקד לקהל הדתי המשימה הופכת להיות מאתגרת אף יותר.
אם אתם מנהלים קמפיין פרסומי (פרסום בפייסבוק, קידום אתרים אורגני וכו') שמתמקד בקהל יעד בעל מאפיינים של זיקה חזקה לדת , יש לא מעט היבטים שכדאי שתיתנו עליהם את הדעת. במאמר הזה ננסה לסקור את העיקריים שבהם.

היבטי כשרות
חלק בלתי נפרד מכל אטרקציה תיירותית לקהל הדתי, בין אם מדובר בסיור חד יומי לאתר קדוש ובין אם מדובר בטיול בן שמונה ימים בארץ זרה, הוא ההקפדה על ההיבטים השונים והמיוחדים של כשרות בכל הקשור לאוכל. כאשר מדובר בכשרות, לקהלי יעד שונים ישנם צרכים שונים, וחשוב יהיה להבין שאתם מסוגלים לתת מענה הולם לקהל הלקוחות שלכם, ולשקף עבורם באופן בהיר מהם מאפייני הכשרות שאתם מסוגלים להציע להם, החל מן הגורם המסמיך, דרך תעודת הכשרות ועד לסוג הכשרות.
תשתית להכנת אוכל
במקרים מסוימים, במיוחד כאשר מדובר בטיול בארץ זרה, תהיו מעוניינים להבטיח שלקהל הלקוחות שלכם, בעל המאפיינים של זיקה חזקה לדת, תהיה נגישה תשתית ראויה להכנת מזון בתנאי הכשרות הביתיים. תשתית כזו היא הכרחית, כמובן, לצורך הבטחת הצרכים של האוכלוסיה בעת קיום טיול ממושך, אך גם יכולה לנסוך מידה רבה של ביטחון באוכלוסיה, גם כאשר מדובר בטיולים קצרים יותר.
צניעות במודעות
כחלק מכל תהליך שיווקי, גם שיווק אטרקציות תייירותיות לקהל הדתי כרוך בפרסום תמונות להמחשה. מן הסתם, חשוב יהיה שאתם בתור מנהלי קמפיין או בתור מנהלי האטרקציות, תהיו מודעים לרגישות של פרסום תמונות שאינן עולות בקנה אחד עם דרישות הצניעות המיוחדות של האוכלוסיה. לשם כך, עליכם יהיה להתאים את מודעות הפרסום של העסק שלכם, ולוודא כי שימוש בתמונות יתבצע באופן שלא יפגע ברגשות אוכלוסיית היעד של הקמפיין.
תשתית לינה מתאימה
סידורי הלינה הינם חלק בלתי נפרד מארגון של טיול ממושך. כאשר מדובר בהתאמה השירות לקהל יעד בעל מאפיינים דתיים, עליכם יהיה לקחת בחשבון גם היבטים שונים כמו הפרדת מיטות עבור תקופות מסויימות במהלך החודש, קיום תשתיות נפרדות לנשים ולגברים בהתאם לצורך, הפרדה מלאה בין אזורי המגורים של נשים וגברים במידה שלא מדובר בטיול המיועד לזוגות נשואים ועוד. יצויין, כי מרכיב המגורים הוא מרכיב קריטי בהחלטה של אוכלוסיית יעד בעלת מאפיינים דתיים האם להתקשר מול בית העסק המספק את האטרקציות הרלוונטיות.
הפרדה בין גברים לנשים במקומות רחצה
אם הטיול או האטרקציה התיירותית אמורים לכלול גם פרק זמן המיועד לרחצה בים, בריכה או מקוה, חשוב יהיה להבטיח כי התשתיות השונות והלוגיסטיקה תתמכונה בקיום הפרדה בין נשים לגברים בעת הרחצה. אמנם, חלק מן האוכלוסיה הדתית מסוגלת להתנהל גם במצבים שבהם לא מתקיימת הפרדה מלאה, אולם הכלל בנושא הזה הוא שחשוב יהיה להקפיד ברמת החומרה של קהל הלקוחות המחמיר ביותר. כתוצאה מכך, תהליך התכנון של הטיול או האטרקציה צריך לקחת בחשבון גם את נושא מקורות המים לרחצה, במידה שהם משולבים בהצעת החבילה ללקוח.
התחשבות בתקופות מיוחדות
לא כל התקופות בשנה מתאימות לשיווק כל סוגי האטרקציות. ישנן תקופות בהן חלים איסורים שונים על קהל המאמינים, ושיווק של אטרקציות הנוגדות את האיסורים האלו בזמן הרלוונטי בשנה עלול לפגוע בהתייחסות של הקהל הדתי לספק השירות, האטרקציות או מארגן הטיול.

לכן, בעת שיווק עסקי תיירות ואטרקציות תיירותיות, חשוב יהיה לפתוח את לוח השנה ולמפות את הזמנים שבהם פרסום של השירותים השונים שמציעים עסקי האטרקציה, יהיו מתאימים לצרכים של קהל היעד.
הבנת התשתיות הטכנולוגיות – סינון תכנים
בעת שיווק בערוצים הדיגיטליים של אטרקציות תיירותיות לקהל יעד דתי, חשוב יהיה להכיר את המאפיינים הייחודיים של השימושים הטכנולוגים של קהל היעד הזה, ולוודא כי ההצעות השיווקיות המוצגות להם באמצעים טכנולוגיים שונים, אינן נחסמות על ידי טכנולוגיות בשימוש נפוץ, כמו מסנני תכנים או חוסמי פרסומות. על בעל העסק המשווק להכיר את הדרך שבה צורך הקהל הדתי תכנים ברשת האינטרנט, ואת הכלים העומדים לרשותו לצורך כך. לטיפים נוספים איך לבחור מקדם אתרים בגוגל.



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

החופשה שלי

להוספת פריטים לתוכניה, לחץ על הסמל: המופיע לצד העסק.

שלח את התכניה במייל

שלח את התכניה במייל