אתר התיירות המוביל לציבור החרדי והדתי

יעוץ אישי חינם

072-3223000
3 יוני 2018 מאת טלחופש

אנחנו נשארים בארץ – המדריך להכנת הרכב לחופש הגדול

החופש הגדול קורא לכם לקחת את האוטו ולצאת לקרוע את הכבישים. אין צורך להתחשב בשעת השינה של הילדים כי ממילא אין למחרת בית ספר ולא צריך לקום מוקדם. לא צריך לדאוג למזג האוויר כי הוא לא עומד להשתנות בחודשיים הקרובים: יהיה חם. מה בכל זאת? להכין את האוטו לנסיעות הרבות בארץ, וליהנות כמו ציפורים.

כיסוי מיוחד לכיסויים שלכם

אתם יודעים מה ילדים עושים בטיולים? לא משנה איפה אתם מטיילים, גם אם זה יהיה על הר געש פעיל, בזמן שקניבלים מרקדים סביב סיר שבתוכו שלושה בני אדם וזאוס, אל השמש בכבודו ובעצמו ייצא מהשמיים וירחף מעל כולם – הילדים שלכם יעשו אחד מהשניים: יריבו עם האחים שלהם או ינשנשו משהו. זאת הדרך שלהם להעסיק את עצמם, ובינינו, לאכול שטויות בנסיעה זה פשוט הכיף הכי גדול של הנסיעה. אבל הנשנוש הזה, זה מה שהורס לכם את הריפודים באוטו. כל במבה שמתרסקת על המושב ומשאירה פירורים שמנוניים, כל כתם שוקו שלעולם לא יימחה באמת, כל מסטיק שלא ברור מתי הוא בכלל נדבק למושב הקדמי – כל אלה הורסים את האוטו. כמובן, אתם יכולים לאסור עליהם לאכול באוטו, אבל באותה מידה אתם יכולים לאסור עליהם לטוס לחלל: זה פשוט לא כל כך רלוונטי. יש היום כיסויים למושב יפים ודוחי כתמים, ומה שטוב בהם זה שהם אפילו לא יקרים. התלכלכו? יאללה לפח. נשים חדשים.

בדיקת הביטוח של הרכב

לפני שאתם יוצאים לטיול, עליכם לבדוק את ביטוח הרכב שלכם. להתעדכן קצת בפוליסה, לראות מה היא כוללת. האם יש לכם שירות גרר במידה ואתם נתקעים? מה קורה אם אתם נמצאים בקצה של הר, מסביב רק עננים וערפל, ואתם מגלים שהתקלקל לכם האור בפנס הקדמי? האם בביטוח שלכם יש סעיף שמבטיח שמישהו יגיע עד אליכם עם פנס חלופי? ביטוח לרכב צריך לכלול את כל התרחישים הכי לא צפויים, הכי הזויים, הכי מבאסים, כדי שכאשר הם יקרו – והרי ברור לכולם שמשהו מהם יקרה מתישהו – יהיה לכם מישהו שיעזור לכם. גוף שעומד מאחוריכם ואומר לכם, אנחנו פה בשבילכם. אם אין לכם את כל זה, תחליפו את חברת הביטוח שלכם.

ניקוי הבגאז'

יש לכם ריח מוזר באוטו שאתם לא מצליחים לאתר את המקור שלו? רגע לפני הקיץ הוא זמן מעולה לעשות ניקוי לבגאז' של האוטו שלכם. גם כדי שיהיה לכם מקום להכניס צידנית, כיסאות מתקפלים, עגלה אם צריך, וגם כדי לעשות ניקיון כללי ונחוץ. אתם עלולים למצוא שם, במקרה הטוב, הפתעות כמו חבילת חיתולים של הילד שלכם, שחגג לא מזמן בר מצווה, או במקרה הרע קופסא עם שניצלים מלפני חצי שנה.

בדיקת אורות, בלמים וכל מה שצריך לתקינות האוטו

שלא תעלו על דעתכם לצאת לנסיעה ארוכה לפני שבדקתם שהאוטו תקין לחלוטין. אתם אפילו לא חייבים לצורך כך לגשת למוסך. אתם יכולים לבצע את הבדיקה לבד: הפעילו את האיתותים, את כל האורות, או אורות הערפל, בדקו את הבלמים, בדקו שלא חסר אוויר בצמיגים (ואם כן, מלאו אוויר בתחנת הדלק הקרובה, אל תחכו לתחנה הבאה). בדקו שיש לכם מים ושמן, וכמובן מספיק דלק.

בדיקת מערכת מדיה באוטו

לכאורה הסעיף הכי פחות חשוב, אך בפועל – ההצלה שלכם בנסיעות ארוכות. בדקו שהרדיו תקין, שהבלוטוס עובד היטב כדי שתוכלו להאזין למוסיקה גם במקומות בהם אין קליטה (לצורך הדוגמא, אפילו בנסיעה פשוטה לירושלים כבר "נאבדות" רוב התחנות). הכינו מראש טאבלט שהורדתם אליו סדרה או שתיים שהילד שלכם מאד אוהב, סרט או כל דבר אחר שיכול להעסיק אותו במהלך הנסיעה, ואל תשכחו להטעין אותו. אתם יכולים לעקם את האף ולהגיד שזה ממש לא חינוכי. סביר להניח שאתם גם צודקים, אבל היי: בנסיעה ארוכה ומשעממת הילד יצטרך להחליט איך הוא מעסיק את עצמו: אם באמצעות צרחות או בצפייה בסרט. לשיקולכם.



כתיבת תגובה

החופשה שלי

להוספת פריטים לתוכניה, לחץ על הסמל: המופיע לצד העסק.

שלח את התכניה במייל

שלח את התכניה במייל