אתר התיירות המוביל לציבור החרדי והדתי

072-3223000
17 יולי 2018 מאת טלחופש

הנחלים עין זהב וקדש מזמינים אתכם לבילוי חורף מלא מים

נחל עין זהב שזורם בשטחה של העיר קריית שמונה, נחל קדש בגליל העליון, מזמינים אתכם לבילוי חורף מרענן ומותאם לציבור הדתי והחרדי בחוויה שהיא כולה נוף ומים.

שני הנחלים עברו לא מכבר שיקום ארוך

פרויקט שיקום פארק הזהב ארך שנתיים, הפארק משתרע על פני שטח של 110 דונם בלב העיר הצפונית קריית שמונה, ובמרכזו נפגשים הנחל עין זהב והאפיק של מעיין עין שושן.

במהלך השיקום שיזמו וביצעו עמותת "קסמי טבע ונוף", רשות הכינרת, המשרד להגנת הסביבה, תלמידי בית הספר "דרכא-דנציגר" ועיריית קריית שמונה, הוקם שביל מעגלי באורך 2 ק"מ שמאפשר נגישות ציבורית לנחל ולמפלים, ונחשף מפגש שני הנחלים.

במהלך העבודות נוקו דפנות הנחל, נבנו גשרונים, חודשו בתי גידול לחים, והוקמו פינות ישיבה.

פארק הזהב נמצא מול האצטדיון העירוני בקריית שמונה.

נחל נוסף ששוקם הוא נחל קדש בגליל העליון, עלות שיקומו נאמדת ב-700 אלף שקלים.

הנחל מתחיל בלבנון בשני ערוצים ומסתיים בעמק החולה. מסלול הטיול בנחל הוא קל, קצר יחסית ומתאים מאוד למשפחות.

במסגרת השיקום, שבוצע על ידי אגף ניקוז ברשות הכינרת בשיתוף המועצה האזורית מבואות חרמון, בוצעה הסדרה של הנחל והטיה של האפיק העובר מדרום למבנה המועצה האזורית, נבנתה תוכנית לשיקום בתי גידול ושתילת צמחייה מתאימה לאזור, הוסדרו דרכי גישה למטיילים בתוואי הנחל ונוצר מופע של מפלים קטנים לאורך האפיק.

המסלול שהוכן בנחל הוא מסלול מעגלי שמתחיל ברחבת "חניון האלה" – מצודת כ"ח. מהחניון צועדים לעבר התצפית והאנדרטה לזכר כ"ח הלוחמים שנהרגו בקרבות במלחמת העצמאות. מהאנדרטה צועדים צפונה בשביל ישראל צמוד לגדר המשטרה וחולפים על פני החורשה לזכר הלוחמים. מיד אחרי השער פונים שמאלה לאורך שביל ישראל.

ממשיכים לצעוד בשביל הפורח שיורד לערוץ הדרומי של הנחל. יורדים בין הסלעים והמפלונים, כ-400 מטר עד מפגש הערוצים, שם פונים שמאלה ומתחילים לעלות במפלי הערוץ. ממשיכים עוד כ-150 מטר לעבר הכביש, ומנקודה זו ממשיכים עוד כחצי קילומטר חזרה לעבר הרכבים שבחניון, המסלול קליל ונחמד ועם המון נוף ומים.

צילום: רשות הכינרת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

החופשה שלי

להוספת פריטים לתוכניה, לחץ על הסמל: המופיע לצד העסק.