אתר התיירות המוביל לציבור החרדי והדתי

יעוץ אישי חינם

072-3223000
21 מאי 2019 מאת אבי פרידמן

חיילת איתרה עוף דורס פצוע ובמבצע משולב הושב אל הטבע

בשעות הערב המוקדמות של יום רביעי שעבר, עלה דיווח בקבוצת ה"חי-בולנס" בעקבות עוף דורס שנמצא שרוע על הקרקע בחולות בסיס פלמחים של חיל האוויר.

ברוך תמם, פקח מתגבר אזור פלמחים ברשות הטבע והגנים, נענה לקריאה, והופתע לגלות שמצידה השני נמצאת יפעת חליו, מ"כית בחיל האוויר, שמספרת: "ראיתי אותו באמצע סיור בבסיס, מתהלך בצליעה ונשכב בתוך גדר תלתלית. עצרנו את האוטו, דיווחתי על המקרה בקבוצה ונסענו משם. כמה דקות לאחר מכן התקשר אליי הפקח של הגן הלאומי בפלמחים וביקש שנחזור, הסביר לי כיצד לתת לו טיפול ראשוני ובאיזה אופן להרים אותו. בתחילה חששתי, בגלל גודלו, אבל הוא הדגיש שאין ממה לפחד". תמם פגש את החיילים בכניסה לבסיס וקיבל לידיו את החיוויאי, בדק שאין לו פציעות חיצוניות והחליט לפנותו לבית החולים לחיות בר בספארי של רשות הטבע והגנים. שם, התברר כי כנפו שבורה. מאז, טופל ושוקם החיוויאי וביום רביעי (15.5.19) שוחרר חזרה לטבע, בדיוק במקום בו נמצא.

בחברה להגנת הטבע מסבירים כי החיוויאי הוא מין של עיט גדול ובהיר המתמחה באכילת נחשים, שאחד ממאפייניו הבולטים הוא צבעו הבהיר של גופו ותחתית כנפיו, שעל רקע השמיים הופך אותו ל"רואה ואינו נראה" ומאפשר לו להפתיע את הטרף בצלילה מגובה רב.

החיוויאי הוא אחד השכיחים שבעופות הדורסים של ישראל וגורלו שפר עליו בזכות דיאטת הזוחלים הייחודית שלו, בעוד שדורסים אחרים, הניזונים במכרסמים ובפגרים, נפגעו קשה כתוצאה מהרעלות. החיוויאים מגיעים לארץ בתחילת האביב וסימי החורף הקרים, עת הצפע והזעמן הישראלים רדומים במעבה האדמה, הם מבלים באפריקה החמה ונהנים מתפריט מגוון הכולל את הקוברה והממבה.

 

קרדיט: דובר צהל.

 



כתיבת תגובה

החופשה שלי

להוספת פריטים לתוכניה, לחץ על הסמל: המופיע לצד העסק.

שלח את התכניה במייל

שלח את התכניה במייל