אתר התיירות המוביל לציבור החרדי והדתי

072-3223000
1 נובמבר 2018 מאת טלחופש

מיקי שוב מטייל. והפעם, טיול מרתק בשוויץ. צפו בתמונות והזמינו כרטיסים

את מיקי שפיצר האהוב אנחנו מכירים כבר מבלוגים קודמים שהעלה, מיקי הוא צעיר חרדי החובב טיולים מושבע ובכל רגע פנוי שנותר לו הוא עולה על מטוס ותר את העולם, לטובת אלו הנותרים בארץ ☹, מיקי מתבל את טיוליו בהסברים מרתקים וגם מפנק בטיפים מרעננים ששווה לגזור ולשמור.

אז הפעם מיקי יצא לטיול בשוויץ וזה הבלוג שהעלה מיקי מיד שרגליו נחתו בארץ הקודש.

אז בטיול\בלוג הזה אשמה רק מישהי אחת וזו אפליקציה בשם "חוליו" שמביאה באמת דילים של הרגע האחרון, מומלץ מאוד!

יום שני אני יושב לי באוטו בחניה של מרכז תמרים בביתר עילית, פתאום קופץ לי דיל שפשוט לא יכולתי לדפדף הלאה, משלישי עד ראשון לציריך הלוך חזור ב- 160 דולר (שאגב זה הדבר הכי זול בטיול הזה).

למחרת הייתי על טיסת אל על לציריך…

החלטתי להתמקם בציריך ומשם לנסוע כל יום למקום אחר עד כמה שתהיה לי סבלנות אז קניתי מראש כרטיס swiss pass לרכבת  דרך האתר שלהם : http://www.swiss-pass.ch/swiss-pass  וככה היו לי נסיעות חופשי מתי שרציתי. ( אני מציע לבדוק בדיוק מחירים והאם זה שווה כי ה swiss pass מאד יקר ולא תמיד בטוח שלא כדאי יותר לקנות כרטיס בתחנה עצמה,

מיציתי את ציריך מהר מאוד אז החלטתי לנסוע ללוצרן עיר יפהפייה עם המון "מה לעשות" מסביבה. הנסיעה מציריך ללוצרן ברכבת אורכת בערך שעה.

לוצרן

בתחנת רכבת בלוצרן יש עמדה לתיירים ששם נתנו לי מסלולים ורעיונות לאן כדאי לנסוע באזור. הגעתי ללוצרן יחסית מאוחר, אחר הצהריים כך שלא היו לי יותר מידי אפשרויות… אז מצאתי את עצמי בתוך ספינה נחמדה עם אנשים חביבים וידידותיים נוסע לכיוון תצפית על "ימת ארבעת הקנטונים". הימה היא הרביעית בגודלה בשווייץ ומכסה שטח של כ-115 קילומטרים. השיט אורך כ-40 דק' עד להר.

הגענו להר תסלחו לי שאיני זוכר את שמו אפילו שהייתי יכול להמציא "הר אדמון בלוסטר" ולא הייתם יודעים, העלייה למעלה מתבצעת באמצעות קרונית:

והנוף למעלה באמת עוצר נשימה, יפהפה!!! הכחול והירוק שולטים שם. תכלס אין יותר מידי מה לעשות בהר. למעלה, קצת ספסלים, כמה חנויות, הרבה רוח ואווירה רגועה. יורדים מההר באמצעות הקרונית האדומה – כל חצי שעה יוצאת קרונית למטה.

צריך להמתין למטה בסבלנות לספינה שתיקח אתכם חזרה ללוצרן, לא חייבים לחזור באותה ספינה שהביאה אתכם דווקא, אפשר לפלוש גם לספינות אחרות שמגיעות.

טיטליס

טיטליס (Titlis) הוא הר ברכס הרי האלפים, המתנשא לגובה 3,238 מטר

מציריך להר הטיטליס נסעתי ב-3 רכבות (כשעתיים וחצי נסיעה). הנסיעה בדרך יפהפייה עם נופים שוויצרים טיפוסיים לאורך כל הדרך.

העלייה להר מתבצעת באמצעות שלושה רכבלים עם שני תחנות עצירה:

ככל שמעפילים למעלה גוון הנוף משתנה מירוק ללבן:

הרכבל האחרון שונה מקודמיו הוא נקרא: "רכבל טיטליס רוטייר" (Titlis Rotair), שהוא הרכבל שמסתובב 360 מעלות הראשון בעולם.

בפסגה של הטיטליס דבר ראשון שתראו זה מלאאאאא הודים!

ההודים מגיעים להר בהמוניהם אחד מהם הסביר לי שאחד מסרטי הבוליווד המפורסמים שלהם צילמו באותו הר ולכן כולם מגיעים לבקר בו.

לארץ הם עוד לא מגיעים כנראה שם לא שמעו עדיין על סרטי גרובייס.

הפסגה לבנה וצחה, אבל למרות זאת בפסגה לא מאוד קר – מעיל רוח יספיק. בפסגה יש עוד רכבל פתוח שעולה עוד כסף, שמביא אותך לנקודה תצפית נוספת בהר ולסקי על השלג עם מזחלת – פעילות נחמדה לילדים.

מה שבטוח ההודים הם אוהדי ישראל ובעיקר מעריצים את ביבי נתניהו.

אינטרלאקן

עיירה בקנטון ברן בשווייץ היא שוכנת בין אגם ברינץ ואגם תון

מתוך google maps

זמן נסיעה ברכבת מציריך: כשעתיים וחצי.

הסיבה העיקרית שהגעתי לעיירה עם השם המסובך הזה היא בגלל שמאוד רציתי לעשות מצנח רחיפה וכל ההמלצות שקיבלתי היו לשם.

העיירה עצמה לא גדולה, אבל יפה מאוד, תיירותית ומלאה מלונות מפוארים ברמה גבוהה מאוד.

קזינו בעיירה

העיירה שוכנת בין אגם ברינץ לאגם תון ובעיירה עצמה עובר נחל יפה.

אחרי סיבוב באזור העיירה הגעתי לאירוע המכונן:

צונחים במצנח רחיפה

עליתי במיניבוס עם קבוצת מדריכים ותיירים לגובה של 1000 מטר, ומשם כל אחד נצמד למדריך משלו וקפצנו את הקפיצה הגורלית….

אין מה לומר, חוויה מדהימה!

לאחר שסיימתי את הצניחה נסעתי בחזרה עם הרכבות לכיוון ציריך

ברוב הרכבות יש שקעי חשמל כך שאפשר להטעין את הניידים. חשוב לבדוק לאיזה מחלקה שילמתם את הכרטיס – יש מחלקה ראשונה ושנייה ואי אפשר לעבור מחלקות ו… כן יש שירותים ברכבת.

עוד חשוב להדגיש שב-99% מהנסיעות יש פקחים שעוברים ומתקפים את הכרטיסים… אז זהירות. השוויצרים מאד נחמדים ואדיבים, ואפילו כשהם נותנים דו"ח למי שנתפס בקלקלתו שלא שילם, זה בחיוך ובעליזות.

ביום האחרון החלטתי לחזור שוב ללוצרן היפהפייה.

החלטתי להתמקד בהר בשם פילאטוס, גובהו של ההר 2,132 מטרים וממוקם כתשעה קילומטרים דרומית-מערבית ללוצרן.

העלייה להר גם כן באמצעות רכבלים, יש תחנת עצירה לפני הפסגה ששם יש נוף מרהיב ומגוון אטרקציות למשפחה כולל מסלול חבלים ארוך על גבי העצים. מתחנת העצירה הזו ישנו רכבל נוסף גדול ומרווח שמגיע עד לפסגתו של ההר.

כבר נגמרו לי ביטויי ההתפעלות אבל הנוף בפסגה הוא מעורר התפעלות ושריקות "וואו וואו"…

בפסגה יש כל חצי שעה תזמורת נגני קרן יער שוויצרית שמנעימים את הזמן לתיירים.

הירידה מההר מהצד השני היא באמצעות קרונית שיורדת באיטיות מרגיזת לב עד למטה.. אבל הנוף יפה, הררי ויערי!

בתחתית ההר ישנם שני אפשרויות לחזור ללוצרן, באמצעות רכבת שזה מהר יותר או באמצעות שייט שזה איטי יותר. תלוי בזמן שלכם ובעיקר בסבלנות שלכם, וכמו הקלישאה הדייקנות השוויצרית מדהימה והרכבות מגיעות בדיוק של שניות.

כתיבת תגובה

החופשה שלי

להוספת פריטים לתוכניה, לחץ על הסמל: המופיע לצד העסק.