אתר התיירות המוביל לציבור החרדי והדתי

יעוץ אישי חינם

072-3223000

הוראות הגעה

נסיעה דרומה בכביש מס' 25 באר שבע – סדום. חולפים על פני הכניסה לדימונה, וכ- 5.5 ק"מ מזרחית לדימונה, בין סימני ק"מ 135-136, פונים דרומה אל כביש המוביל לאתר ממשית. נוסעים נסיעה קצרה עד שמגיעים לשער הכניסה לאתר ומחנים במגרש החנייה.

מתחילים את המסלול באתר ממשית (הכניסה לאתר בתשלום, משך הסיור: כשעה), זוהי אחת הערים העתיקות ביותר בנגב, שנבנתה תחילה כתחנת משמר ולאחר מכן, קיבלה צביון מסחרי. העיר נחרבה בתחילת המאה השישית.

בכניסה לאתר ניתן לראות את החומה המחוזקת במגדלים, לאחר מכן פונים שמאלה אל עבר שרידים של בית המרחץ הרומי. ומשם מטפסים אל עבר בנין ששימש בעבר את משטרת הרוכבים וממנו תצפית מרהיבה. מעט מזרחית לבנין ישנה רחבה וממנה נקודת תצפית יפהפייה על נחל ממשית. ממשיכים בירידה צפונה בגרם מדרגות רחבות אל עבר האורווה, שעל ידה שרידים עתיקים.

ממשיכים בהליכה מערבה אל עבר הארמון הנבטי, נכנסים דרך הקומה הראשונה ועולים לתצפית על העיר. מהאתר פונים אל עבר הסכרים העתיקים בנחל ממשית.

(ניתן לדלג על הביקור באתר ממשית – מרחבת החנייה פונים מיד ימינה, מקיפים את האתר על יד הגדר, ע"פ סימון, פונים שמאלה עם השביל ויורדים אל עבר הסכרים העתיקים)

לאחר התצפית בארמון הנבטי יורדים אל אפיק הנחל ואל הסכר התחתון. למרגלות הסכר ניתן להבחין בצמחייה מגוונת ובעונת האביב אף בפריחה מרהיבה המלווה לאורך כל המסלול.

ממשיכים בהליכה עם השביל המטפס צפונה ויורד שוב אל הערוץ. חולפים על פני גב מים וממשיכים באפיק הנחל, בינות לעצים ולצמחייה.

בהמשך הדרך ניתן לפגוש בבאר ממשית שמשמשת אף כיום את הבדואים להשקיית הצאן והגמלים.

מהבאר ניתן להמשיך בהליכה לכיוון דרום מזרח אל עבר כביש מס' 206, כאשר בדרך חולפים על פני שרידים רבים של טרסות חקלאיות.

בכדי לשוב חזרה אל מגרש החנייה, חוזרים מהבאר כמה עשרות מטרים ופונים ימינה בערוץ קטן. מטפסים בערוץ זה ופונים שמאלה לאורך גדר אתר ממשית, חזרה אל מגרש החנייה.

• מיקום: דרום - כל הארץ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

החופשה שלי

להוספת פריטים לתוכניה, לחץ על הסמל: המופיע לצד העסק.