אתר התיירות המוביל לציבור החרדי והדתי

יעוץ אישי חינם

072-3223000

הוראות הגעה

למסלול המעגלי והקווי: נסיעה צפונה בכביש מס' 90. חולפים על פני קריית שמונה עד לצומת המצודות, שם פונים ימינה אל כביש מס' 99. לאחר כ- 4.5 ק"מ פונים צפונה לכיוון מעיין ברוך. לאחר כ- 200 מ' מגיעים אל חניון המעיין שם מחנים.

נקודת סיום למסלול הקווי: נכנסים בכביש העולה לכיוון מעיין ברוך. פונים ימינה לאחר כ – 1 ק"מ, עד לקצה הדרך, שם מסתיים המסלול.

הנחל וגדותיו הם שמורת טבע סגורה, ורק בשביל ניתן כרגע לעבור. על כן – אין לסטות מן השביל, ואף לא ללכת בתוך מי הנחל, מטעמי בטיחות ומטעמי שמירת הטבע.

מתחילים את המסלול בחציית נחל שניר על גשר. הולכים כ- 300 מ' בדרך עפר רחבה צפונה, נתקלים בעץ אקליפטוס גדול, ולאחר מס' מטרים פונים שמאלה עם השביל המוליך עד לשפת החצבאני, וממשיך צפונה, במקביל לערוץ הנחל.

לאחר כ- 600 מ' מגיעים לפינה יפה ביותר – האשד. זהו סלע לבן אשר ממולו, במעלה הנחל, מתנפצים להם המים אל עבר סלעי בזלת בצבע שחור. תמונה ציורית ששווה עצירה והתבוננות.

ממשיכים בהליכה עם השביל הממשיך במקביל לנחל. ולאחר כ- 150 מ' מגיעים אל פלג שניר הדרומי המתפצל לדלתה, אותה חוצים לרוחבה.

בהמשך הדרך עובר השביל בין ערוץ הנחל לקיר הגדה, עד שמגיע אל הערוץ המקביל, שם זורמים מי נחל דן הקרירים מפלג שניר הצפוני.

ממשיכים עם השביל עד לגשר הצינורות אותו חוצים, ויורדים בדרך עפר. לאחר כ- 100 מ' פונים מערבה, לכביש המוליך למעיין ברוך. בכביש פונים שמאלה, הליכה של כחצי שעה עד לחניון מעיין, שם מסתיים המסלול.

למסלול הקווי: המסלול מסתיים על יד גשר הצינורות.

שעות פתיחה:

קיץ: א-ה – 8:00-17:00

ימי שישי וערבי חג – 8:00-16:00

חורף: א-ה – 8:00-16:00

ימי שישי וערבי חג – 8:00-15:00

הכניסה לשמורה נסגרת שעה לפני שעות הסגירה.

מחיר כניסה:

• מתאים לילדים: כן

אטרקציות באזור

החופשה שלי

להוספת פריטים לתוכניה, לחץ על הסמל: המופיע לצד העסק.