אתר התיירות המוביל לציבור החרדי והדתי

072-3223000

הוראות הגעה

למסלול המלא:

נק' התחלה: נסיעה דרומה בכביש מס' 40 (באר שבע-מצפה רמון). עוברים את קיבוץ שדה בוקר ופונים שמאלה, ע"פ שילוט, לכיוון מדרשת שדה בוקר. לפני שער הכניסה למדרשה פונים ימינה אל כביש היורד לערוץ נחל צין. נוסעים עד שמגיעים לחניון התחתון של גן לאומי עין עבדת.

נק' סיום: בחניון העליון של עין עבדת. נסיעה בכביש מס' 40, כ- 2.5 ק"מ דרומה לצומת ציפורים, ע"פ שילוט המכוון אל החניון העליון.

למסלול הקצר:

מגיעים אל חניון גן לאומי עין עבדת התחתון, שם מחנים ושם מתחיל ומסתיים המסלול – מסלול הליכה של כשעתיים.

מהחניון מתחילים בהליכה מערבה במעלה ערוץ נחל צין. חולפים על פני המעיין הראשון – עין מור. וממשיכים בהליכה לאורך האפיק.

בהמשך הדרך הופכת לצרה, ועוברת בינות לקירות הגבוהים של הקניון. עד שמגיעים אל המפל והבריכות של עין עבדת. גובה מפל עין עבדת הוא כ- 15 מ', מסביב לו ישנה צמחיית מפלים אופיינית ומתחתיו בריכת מים גדולה.

שבים חזרה עד למדרגות החצובות בסלע, מטפסים במדרגות מעל למעיין, וממשיכים עם השביל כנגד זרימת המים, עד שמגיעים לחורשת עצים.

(למסלול הקצר: בנקודה זו יש לשוב חזרה באותה הדרך אל הרכב).

מתחילים בטיפוס במעלה המצוק, תחילה בשביל מתפתל ובהמשך מטפסים בעזרה סולמות ויתדות מברזל הקבועים בסלע.

במבט ימינה, למרומי המצוק, ניתן להבחין בפתחי מערות ששימשו את הנזירים בתקופה הביזנטית.

כשמגיעים לראש המצוק, פונים שמאלה עם השביל המוביל אל תצפית יפהפייה.

ממרפסת התצפית מגיעים אל החניון העליון של עין עבדת, שם מסתיים המסלול.

שעות פתיחה:

• מתאים לילדים: כן

אטרקציות באזור

החופשה שלי

להוספת פריטים לתוכניה, לחץ על הסמל: המופיע לצד העסק.